در دنیا بیش از ۲۰ نوع هتل وجود دارد که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و تنها چند نوع آن در ایران در حال فعالیت است که با توجه به کیفیت و امکانات رفاهی و تفریحی هتل از یک تا پنج رتبه بندی می شوند و بسیاری از مردم هتل ها را تنها با ستاره های آنها می شناسند.

شاید بخواهید بدانید که به جز هتل های ستاره دار، چه اقامتگاه های دیگری در سراسر جهان وجود دارند:

هتل آپارتمان(Apartment Hotel)

هتل آپارتمان به ساختمان آپارتمانی گفته می شود که دارای واحد های متعدد در هر طبقه می باشد و هر واحد آن دارای امکاناتی از قبیل آشپزخانه و لوازم آشپزی، پذیرایی و چندین اتاق خواب و … می باشد.

از مزایای آن می توان به اندازه بزرگتر و حس آرامش و راحتی بیشتر نسبت به هتل اشاره کرد. اگر امکانات تفریحی هتل ها مانند استخر، سالن بیلیارد، باشگاه بدنسازی، سالن ماساژ و … برایتان در الویت نیست، انتخاب هتل آپارتمان گزینه مناسبی است.

هتل تفریحی(Resort Hotel)

هتل های تفریحی یا ریزورت ها امکانات تفریحی متنوعی مانند ورزش های آبی، اسب سواری، بازی هایی مثل تنیس، فوتبال، شطرنج یا را در اختیار میهمانان قرار می دهند و مکان بی نظیری برای گذراندن اوقات فراغت به دور از شلوغی و هیاهوی شهر می باشد.
ریزورت ها در کنار جاذبه هایی چون ساحل و دریا ، چشمه های آبگرم، پیست اسکی و طبیعت بکر واقع شده اند.

هتل تفریحی

هتل تفریحی

هتل تفریحی

هتل تفریحی

هتل فرودگاهی(Airport Hotel)

هتل های فرودگاهی درفاصله بسیار کوتاه از ترمینال خروجی فرودگاه‌ها قرار دارند و دغدغه ای برای دیر رسیدن به پرواز خود نخواهید داشت. تعدادی از هتل های فرودگاهی برای راحتی مسافر، ترانسفر رایگان بین هتل و فرودگاه دارند و دیگر نیازی به هزینه تاکسی برای رفت و آمد ندارید.

از مزایا و امکانات هتل فرودگاهی می توان به رستوران‌ هتل اشاره کرد که با ارائه سرویس غذای توراهی در مسیر بعدی خود نگرانی برای تهیه غذا نداشته باشید. بعضی از هتل‌های فرودگاهی دارای امکانات خوبی مثل کافی شاپ، باشگاه، زمین‌های بازی، زمین گلف، کتابخانه و استخر و … هستند همچنین به علت کوتاه بودن مدت اقامت، هزینه برخی از این ایرپورت هتل ها به صورت ساعتی محاسبه می شود.

هتل فرودگاهی

هتل فرودگاهی

هتل فرودگاهی

هتل فرودگاهی

بوتیک هتل(Boutique Hotel)

بوتیک هتل ها اقامتگاه هایی هستند که هر کدام از جهاتی مختلف خاص و منحصر به فرد هستند و هرگز کمیت را بر کیفیت مقدم نمی دانند و به طرز خاصی دوستانه، و خدماتی با کیفیت دارند. بیشتر طرفداران بوتیک هتل ها را کسانی تشکیل میدهند که از نظر سنی بین ۳۰ تا ۵۰ سال سن دارند و در بهترین دوران از نظر میانگین درآمدی خود هستند. آنها دنبال تجربه های خاص و کم نظیر هستند به نظر میرسد بوتیک هتل بهترین جا برای تجربه های به یادماندنی برای این افراد است. (برای اطلاعات بیشتر مقاله معرفی بوتیک هتلها را می توانید مطالعه کنید.)

بوتیک هتل

هتل پانسیون

این هتل در شهر واقع شده و بیشتر به صورت ماهیانه و سالانه اجاره داده می شود و اتاق ها از امکانات کمتری برخوردار است . پانسیون ها دارای کتابخانه، سالن مطالعه، سالن غذاخوری و اتاق تلویزیون می باشد و قانونی که در هتل پانسیون وجود دارد این است که مشتریان دیگری را از خارج هتل برای صرف غذا نمی پذیرد و همچنین مسافران باید در ساعات معیّنی برای صرف صبحانه ، نهار و شام سر میز حاضر شوند و تا ساعت مشخصی نیز درب ورودی پانسیون باز است.

هتل پانسیون

هتل پانسیون

متل(Motel)

متل یا راه سرا به اقامتگاهی گفته می شود که در خارج شهر و در کنار جاده قرار دارند. این اقامتگاه ها معمولا یک یا دوطبقه با پارکینگ بزرگ است که مسافران می توانند ماشین خود را مقابل درب اتاق پارک نمایند.

متل ها شامل یک اتاق معمولی با قیمت خیلی ارزانتر از هتل است که امکانات زیادی در اختیار مسافر قرار نمی دهد و صرفا محل مناسبی برای استراحت و رفع خستگی ناشی از رانندگی می باشد.

متل

متل

هاستل(Hostel)

هاستل اقامتگاهی است که معمولا در مرکز شهر واقع شده و دسترسی مناسبی به وسایل نقلیه عمومی و مراکز دیدنی شهر دارد. هر اتاق هاستل ممکن است دو یا چند تخته باشد و چند نفر به طور همزمان از اتاق استفاده کنند به همین دلیل قیمت ارزانتری نسبت به هتل ها دارند.

یکی از مزایای هاستل ها یافتن دوستانی جدید از کشورهای مختلف و امکان برقراری ارتباط و شناخت بیشتر آداب و رسوم و فرهنگ کشورهای دیگر می باشد.
در هاستل شما از یک سرویس بهداشتی مشترک، حمام های بزرگ ، آشپزخانه و سالن ناهارخوری مشترک استفاده میکنید. آشپزخانه اقامتگاه شامل گاز، یخچال، ظروف پخت و پز و سایر امکانات آشپزی است و می توانید با خرید مقداری مواد غذایی با دوستان خود به آشپزی مشغول شوید.

هاستل

هاستل

هاستل

هاستل